Gå tilbake til dashboard

Q&A

SNAPCHANCE

HVEM ER SNAPCHANCE?

SnapChance.no AS er et heleid datterselskap av Multilot AS (www.multilot.com), et norsk selskap som spesialiserer seg på lotterier- og tilfeldighetsspill og utvikler og lisensierer intellektuell eiendom, teknologi og konsepter, herunder konseptet SnapChance.

HAR SNAPCHANCE STATLIG LISENS?

SnapChance.no AS er godkjent som lotterioperatør i Norge av Lotteri- og Stiftelsestilsynet for å operere SnapChance i Norge på vegne av den humanitære organisasjonen Right To Play (www.righttoplay.no) som har tillatelse til å drive lotteri etter Lotteriforskriftens § 7.

HVEM ER RIGHT TO PLAY?

Right To Play er en internasjonal, humanitær organisasjon som jobber for å bedre barns skolehverdag i utviklingsland. Du kan lese mer på www.righttoplay.no

HVOR MYE PENGER GÅR TIL RIGHT TO PLAY?

Halvparten av alle inntektene fra loddsalget, fratrukket premieutbetalinger, går til Right To Play.

HVOR KAN JEG FINNE UT MER OM RIGHT TO PLAY SITT ARBEID?

Du kan lese om Right To Play sitt arbeid på www.righttoplay.no

HVEM KAN SPILLE SNAPCHANCE?

SnapChance er åpent for alle over 18 år.

KAN JEG SPILLE SNAPCHANCE PÅ DESKTOP OG NETTBRETT?

Ja. SnapChance er først og fremst et spill for mobil, men det er også mulig å spille SnapChance fra desktop og nettbrett. Kan jeg spille SnapChance fra utlandet? Nei; vi driver lotterivirksomhet på basis av en tillatelse fra det norske Lotteri- og Stiftelsestilsynet. Denne tillatelsen gjelder kun for Norge, og vi har derfor ikke lov til å selge disse loddene i utlandet, selv ikke til nordmenn.

REGISTRERING

HVORDAN OPPRETTER JEG EN SPILLEKONTO?

Gå inn på SnapChance. Trykk på lenken med «Opprett en ny spillkonto» og følg instruksjonene på skjermen.

JEG HAR REGISTRERT SPILLKONTO, MEN FÅR IKKE SPILT. HVORFOR IKKE?

For å spille SnapChance må du overføre penger til din spillkonto. Dersom du fortsatt ikke får spilt, anbefaler vi deg å kontakte oss. Du finner kontaktinfo i hovedmenyen.

INNLOGGING

HVORDAN LOGGER JEG PÅ SNAPCHANCE?

Innloggingsskjema står på forsiden av SnapChance.

KOMMER DET EN APP?

Det eksisterer ikke en egen SnapChance. Du kan spille ved å logge deg inn på SnapChance

JEG HAR GLEMT PASSORDET! HVORDAN FÅR JEG ET NYTT?

Trykk på «Glemt passord» og skriv inn mailadressen din. Da får du tilsendt en lenke med nytt passord.

SPILL OG PREMIER

HVORDAN SPILLER JEG SNAPCHANCE?

Spilleren kjøper lodd ved å sende et bilde med betalingen via www.snapchance.no, til lotteriets operatør.

HAR BILDET NOE Å SI FOR VINNERSJANSENE?

Nei, SnapChance er et forhåndstrukket lotteri. Bildemotiv og bildekvalitet har ingen innvirkning på vinnersjansene.

KAN JEG LASTE OPP HVILKE BILDER JEG VIL?

Ja, det kan du. Men bildet kan ikke være støtende eller i strid med opphavsrett og gjøres på spillerens eget ansvar. Bilder av barn bør unngås og bilder av tredjepersoner må kun brukes etter forutgående samtykke fra de aktuelle personene.

HVOR MYE KOSTER ET BILDELODD?

Hvert bildelodd koster 25 kroner

HVORDAN KJØPER JEG ET BILDELODD?

Trykk på «Bla gjennom spill». Last opp et bilde, og angi hvor mange bildelodd som du ønsker å kjøpe. Trykk deretter på «Kjøp og spill».

HVOR MANGE LODD KAN JEG KJØPE?

Det er satt begrensning for hvor mye den enkelte spiller kan tape per dag (1.500 kr) og per uke (3.500 kr). Når disse grensene nås, vil spilleren ikke kunne overføre ytterligere penger til spillet de neste 24 timene, eller respektivt resten av uken.

BETALING

HVILKE ALTERNATIVER HAR JEG FOR BETALING?

Du trenger et bankkort, mobil og Bank ID.

HVORDAN BETALER JEG?

Du belaster kontoen din, din ”lommebok”, med valgfritt beløp opptil 10.000 kroner.

ER DET MULIG Å KANSELLERE ET KJØP?

Nei, det er ikke mulig å kansellere et kjøp etter at det er gjennomført. Tilgjengelig saldo på din ”lommebok” blir imidlertid utbetalt til din bankkonto når du måtte be om det. Gån inn på ”Min lommebok” og følg anvisningene.

KAN JEG TA UT PENGER AV SPILLKONTOEN?

Ja, du kan når som helst ta ut gevinster fra spillkontoen. Gå inn på «Min lommebok» og følg anvisningene.

HVORDAN SER JEG HVOR MANGE BILDELODD JEG HAR KJØPT?

Bekreftelse på deltakelse i lotteriet gis i form av en loddkvittering. Kvitteringen lagres elektronisk og er tilgjengelig ved spillerens digitale ”lommebok” under ”transaksjonshistorikk”.

TREKNINGER

HVORDAN FUNGERER TREKNINGEN I SNAPCHANCE?

SnapChance er basert på ukentlige trekninger, der hver trekning inneholder et bestemt antall lodd. Forhåndstrekningen gjøres ved å generere en unik nummerserie, hvoretter en sertifisert tilfeldighetsgenerator så fordeler premiene tilfeldig utover nummerserien Loddene selges så i rekkefølge fra begynnelsen av nummerserien. Fordelingen av de vinnerloddene er dermed helt tilfeldig.

NÅR TREKKES VINNERNE AV SNAPCHANCE?

Du får umiddelbart vite om du har vunnet en av de fire laveste premiekategoriene. De tre høyeste premiekategoriene annonseres på SnapChance hver søndag.

NÅR ER FRISTEN FOR Å KJØPE BILDELODD?

Du kan kjøpe bildelodd hele døgnet. Fristen for å være med i den inneværende ukes SnapChance er frem til loddsalget stenger kl. 19:00. Samtidig åpner neste ukes SnapChance da loddsalget kl. 19:00.

PREMIER HVA ER PREMIEKATEGORIENE?

SnapChance er et forhåndstrukket lotteri med syv premiekategorier:

  1. premie: 1.000.000 kr. (1 vinner)
  2. premie: 125.000 kr. (2 vinnere)
  3. premie: 12.500 kr. (4 vinnere)
  4. premie: 1000 kr. (50 vinnere)
  5. premie: 250 kr. (100 vinnere)
  6. premie: 50 kr. (1000 vinnere)
  7. premie: 25 kr. (47.400 vinnere)

MIN PROFIL

HVORDAN FINNER JEG MINE PERSONLIGE OPPLYSNINGER?

Alle dine personlige opplysninger ligger under menyvalget «Min profil».

HVORDAN KAN JEG REDIGERE I OPPLYSNINGENE PÅ MIN PROFIL?

Gå inn på menyvalget «Min profil» og trykk på «endre». Legg imidlertid merke til at data som er lastet ned automatisk fra bankID ikke lar seg endre. Dette er av sikkerhetshensyn og for å hindre misbruk.

HVORDAN KAN JEG SE KJØPSHISTORIKKEN?

Under menyvalget «Min lommebok» får du automatisk oversikt over din kjøpshistorikk.

HVORDAN KAN JEG SE BILDENE SOM JEG HAR LASTET OPP?

Trykk på «Mine spill». Da får du automatisk opp en feed med oversikt over alle bildene og bildeloddene som du har brukt i SnapChance.

HVORDAN KAN JEG SLETTE BILDENE SOM JEG HAR LASTET OPP?

Trykk på «Mine spill». Da finner du et valg som heter ”slett bilder”, som leder til en meny der du kan velge hvilke bilder du ønsker å slette.

PERSONVERN

HVILKE OPPLYSNINGER MÅ JEG DELE FOR Å SPILLE?

For å delta i lotteriet må spilleren angi riktig navn, fødselsdato, adresse og kontonummer. Vi henter automatisk informasjon via BankID. Dersom ankID ikke har alle opplysninger på deg, ber vi deg supplere når vi trenger dem. Feilaktig eller falsk informasjon kan føre til at brukerprofilen suspenderes og / eller føre til tap av retten til premiepenger.

KAN ANDRE BRUKE SPILLEKONTOEN MIN?

Spillerens konto er personlig og kan ikke under noen omstendigheter overføres til andre. Overtredelse av dette vil medføre at spilleren blir utestengt fra videre deltakelse, og kan føre til tap av premiepenger.

HVORDAN TAR DERE VARE PÅ PERSONLIGE OPPLYSNINGER?

Du finner vår pesonvernerklæring her. Vi følger norsk lov og reglene som følger av GDPR.

HVOR LENGE LAGRES KJØPSHISTORIKKEN MIN?

Loddkvitteringer lagres i henhold til kravene i regnskapsloven i 5 år etter utløpet av det regnskapsår de ble utstedt i.

ANSVARLIG SPILL

ER DET EN MAKSGRENSE FOR HVOR MYE DU KAN SPILLE SNAPCHANCE?

Det er satt begrensning for hvor mye den enkelte spiller kan tape per dag (1.500 kr.) og per uke (3.500 kr.). Når disse grensene nås, vil spilleren ikke kunne overføre ytterligere penger til spillet innenfor de neste 24 timene, respektivt resten av uken. Dette er grenser satt for å beskytte den enkelte spilleren mot spillavhengighet og kan ikke justeres av spilleren selv.

KAN JEG ANGI EN UKENTLIG ELLER DAGLIG TAPSGRENSE?

Ja. Du kan selv justere den forhåndsinnstilte tapsgrensen under «Min profil» innenfor rammen av de daglige- og ukentlige maksgrensene på henholdvsi 1.500 kr. og 3.500 kr. Du kan altså selv velge en lavere grense, men kan ikke øke den over maksimum. Du kan også definere pauser, dvs. stenge deg selv ute fra spillet i en periode. Dette er funksjonalitet som er laget for å beskytte den enkelte spiller mot spillavhengighet.

HVOR MYE PENGER KAN JEG HA PÅ SPILLKONTOEN (”MIN LOMMEBOK”)?

Spillerens personlige konto (”lommebok”) kan ha en maksimal saldo på 10.000 kroner. Overskytende beløp blir overført til spillerens bankkonto.

HVEM HAR ANSVARET FOR EVENTUELLE TAP?

Deltakelse i SnapChance skjer på spillers eget ansvar. Multilot AS er ikke ansvarlig for tap som følge av lotteriet.

KAN MAN ENDRE BETINGELSER I AVTALEN UTEN Å INNHENTE SAMTYKKE?

Lotterireglene kan endres uten forutgående melding, men vil være tilgjengelige på www.snapchance.no.

ABONNEMENT

Hva innebærer det å abonnere på SnapChance.no?

Abonnement er for deg som vil spille SnapChance.no hver uke, uten å måtte gå gjennom betalingsprosessen hver gang. Når du oppretter et abonnement får du automatisk antall lodd som du selv velger hver uke. Hver søndag er du, med gull-loddene dine, med i ukestrekningen om å vinne inntil en million kroner. Pengene trekkes fra ditt registrerte bankkort hver søndag.

Hvordan oppretter jeg et abonnement?

Når du oppretter et abonnement får du automatisk tildelt det antallet lodd som du selv velger hver uke. Pengene trekkes fra ditt registrerte bankkort hver søndag. For å opprette et abonnement går du til snapchance.no, registrer deg med BankID og klikk på «Abonnér». Har du allerede en bruker logger du inn og klikker på «Abonnér». Følg instruksjonene og betal med Nets. Du kan velge å betale med debetkort eller Vipps. Abonnementet løper til du selv sier det opp. Det er ingen bindingstid på abonnement. Du kan når som helst avslutte abonnementet via «Min profil».

Jeg ønsker å avslutte abonnementet. Hvordan går jeg frem?

Gå til «Min profil» for å avslutte abonnementet. Loddene som du allerede har betalt for vil ikke bli berørt.

Når trekkes pengene?

Når du har opprettet et abonnement trekkes beløpet fra din konto hver søndag. Du får da utdelt det antallet lodd som du har valgt, og de loddene du ikke vinner på går videre som gull-lodd i ukestrekningen søndag kl. 19.00.

Spillgrenser

Spillgrensene for Fotolotto.no gjelder også på abonnement. Dersom summen for ditt abonnement overskrider din maksgrense for spill vil det ikke bli levert.

KUNDESERVICE

HVORDAN KOMMER JEG I KONTAKT MED DERE?

Du finner alle kontaktdetaljer til SnapChance via hovedmenyen på www.snapchance.no

JEG ØNSKER Å SENDE EN KLAGE, HVOR HENVENDER JEG MEG?

Eventuelle klager eller krav skal rettes til SnapChance.no AS og ikke til Right To Play.